söndag 15 maj 2011

Tråkig söndag!

Regn ute och regn i sinnet... Ingen rolig dag alls idag, tappade lusten till det mesta. Ingen ridning blev det heller, ägnade dagen åt att rensa skallen, vara med hundarna och avslutade dagen med sista vedkastningen.
I morgon får det vara nog! Efter jobbet blir det raka spåret till Ella o då tror jag det blir en lugn och skön tur upp i skogen. Lite nyfiken på vägen man kan rida där, kan väl inte tro att snön ligger kvar där fortfarande. Nedåt Söråker rider jag helst bara när jag är ute tidigt innan alla barn har vaknat. Eftermiddagarna kryllar det av jobbiga ungar som måste fråga så mycket hela tiden... Vad heter hästen? Hur gammal är den? Är det en han eller hon? Är det din? Vad heter du? Hur gammal är du? Vart bor du? Har du haft egen häst nån gång? Får vi klappa?  Hahaha, jag svarar snällt många gånger men ibland blir det helt enkelt för mycket ;-)

Här är snyggkillarna i soffan om jag skrev om i morse. Tyvärr hann de ju vakna innan jag hade lyckats fånga dem på bild. Tre sekunder innan sov båda två, Folke med huvudet på Tages rumpa ;-)


1 kommentar:

Kattis sa...

Å va mysigt det ser ut när dom ligger sådär gosigt tillsammans.