lördag 7 maj 2011

Tält-huvudvärk

Vaknade med en vansinnig huvudvärk i morse, jag kallar den för tält-huvudvärk ;-) Och då menar jag inte att man får ont i huvudet av den flytande vätskan som intogs kvällen före, utanför tältet tillsammans med det grillade köttet osv, för den huvudvärken kallas bakis ;-) Nä, när man sover i tält och det är så där rått och kallt på natten så vaknar i alla fall jag alltid med en mycket speciell och obehaglig huvudvärk tidigt på morgonen. Den sitter som mitt på skallen och strålar nedåt, fram emot ögonen som vattnas hysteriskt. Min teori är att det sipprar in rå kalluft i tältet som sedan stängs in under natten och blir kvar. Den har ingenstans att ta vägen förutom in genom näsan och munnen på den som ligger och sover i tältet... I natt har jag inte sovit i tält, har sovit i vår sköna säng och det har inte varit kallt i sovrummet så var den kom ifrån nu har jag inte en susning om. En alvedon och ett par koppar kaffe gjorde i alla fall susen och det är ju huvudsaken ;-) Tur det för idag ska vi till Wiskan på jaktstig och det har vi sett fram emot länge!

Nu ska jag sätta på lite mer kaffe och sedan försiktigt väcka kärleken som fortfarande sover sött ;-)
Håll tummarna att det går bra för oss i Wiskan idag!

Inga kommentarer: