torsdag 21 april 2011

Nöjd tjej!

Gårdagens förmiddag inleddes med träning med både Folke och Tage och det gick så himla bra, vi har helt enkelt världens bästa hundar! Folke har en otrolig inlärningsförmåga, mycket imponerad! Veckans mål, att han skulle sitta och vänta vid dörren och att jag ska gå ut först tog ca 15 minuter att uppnå. Lite svårare är det när Tage ska ut samtidigt för Folke vill så gärna hinna ut före honom. Så bara för att göra det lite svårare så går först jag ut, sedan Tage och sist Folke. Har aldrig sett en hund som blir så otroligt glad när man berömmer honom. Han blir så till sig så han vet inte riktigt hur han ska bete sig. Kul är också att lek är bästa belöningen.
O världens bästa Tage då ;-) Stadgan är klockren, det är skönt! Kör just nu stenhårt med att få honom att gå fot. Slarvade nämligen med det från början, började med massa annat innan den biten var ok. Kommandot "fot" blev dessutom lite missbrukat... Har bestämt mig att innan vi fortsätter med någonting annat så ska vi få ordning på just den biten. Vi har kommit en bra bit på väg, han är så duktig och kämpar på. Tage var förresten med mig till Färsta och tittade på när Fanny red i tisdags. Han har aldrig varit med in i ridhuset så jag var förberedd på det värsta men jäklars vad bra det gick! Han satt som ett ljus och bara tittade på hästarna och sååå lycklig att få vara med som vanligt ;-)

Mycket Tage och Folke i bloggen nu, vill ju inte glömma vår stora harjägare Tello. Det går ju tyvärr inte att träna med honom på samma sätt som med de andra två. Så tråkigt att hans säsong blev så kort på grund av all snö. Är ca fyra månader kvar tills det är dags igen, den tiden kommer gå snabbt ;-) Roligt är just nu att se är hur han "lever upp" tillsammans med Folke och tar initiativ till lek och bus. Han tycker det är så roligt och när det räcker för Tello så går han undan.

På eftermiddagen gav vi oss iväg till Ella, Folke och jag. Min plan var att i alla fall försöka åstakomma samma sak själv på Ella, som förra veckan när svägerskan var med. Tog av mig stigbyglarna efter lite uppvärmning och sen körde jag på volten som vi gjorde då. Ha, va bra det gick, så himla nöjd med mig själv! Känns både i rumpan och i nedre delen av magen idag och det är ju ett gott tecken. Ska rida i eftrmiddag också och det får bli paddocken idag igen så tar vi en mysig uteritt nästa gång ;-)

Inga kommentarer: