onsdag 13 april 2011

Jamen, jag är trött!!

Har som sagt semester men väljer själv att vakna och dricka lite kaffe med Magnus innan han åker på jobbet. Varje morgon (just vid själva uppvaknandet när man bara vill gråta för att natten går så ofattbart fort) tänker jag att jag ska sova en stund till sen när Magnus åkt men så piggnar jag snabbt till och då är det ju ingen idé att lägga sig under täcket igen. Skönt att vara vaken tidigt, alldeles tyst och lugnt och bara slappa.
Så var det denna morgon då... Klockan är snart halv nio och det känns fortfarande inte som jag piggnat till, gäspar så käkarna nästan hoppar ur led. Har gett hundarna mat och och funderar nu om jag ta med mig dem till sängen och bara mysa nån timme till men har lite svårt att bestämma mig. Skulle vara himla skönt men det innebär ju att jag måste genomlida uppvaknandet en gång till... Så lätt att bara dra täcket över huvudet och sova alldeles för länge. O den stora frågan är ju - Blir jag piggare av det, antagligen inte va? Tror jag haft semester för länge, kan ju inte ens fatta beslut om jag ska sova lite mer eller inte, suck!

Inga kommentarer: