tisdag 26 april 2011

Hohooooo?????

Vart tog du vägen lilla solen???? Jag börjar ju jobba nästa vecka så våga inte gömma dig mina sista semesterdagar!!!
Kan beror på vädret men i morse var vi så trötta båda jag och killarna så när Magnus åkte på jobbet la vi oss i sängen igen och sov till klockan 9, såååå vansinnigt skönt! När jag kröp ner under täcket så hörde jag dessutom hur det började smattra på taket, det spöregnade. Somnade gott till det ljudet både jag och hundarna ;-) Helgens höga doser sol och friskluft är helt underbart skönt men det tar på krafterna också ;-)
Igår kväll hade vi besök från Folkes "gammmatte & -husse" och deras dotter ;-) Det var jättekul, nog kände han igen dem lite grann i alla fall. Fick tips hur jag kan träna inkallningen med visselpipan som vi använder när det är dags för mat. Testade det i morse och det fungerade på första försöket! Folke blev dock så till sig för han trodde ju det var mat! Han kom med en så rasande fart att han försökte springa igenom dörren - som var stängd... Haha, tror inte det gjorde ont men han såg bra snopen ut och jag kunde inte hjälpa det... Skrattade förstås ;-) Efter vår lilla "morgon-lur" så har jag nu testat två gånger till och det fungerar! Men i stället för att springa genom stängda dörrar så förstår han nu att det väntar en liten godis hos matte.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Känns det inte läskigt att semestern snart är slut? Jag tyckte det var apjobbigt att komma tillbaka idag.

Ingela Rosenholm sa...

Jo, det är med stor sorg i hjärtat jag inser att semestern snart är slut. Snyft!!!!!