lördag 3 december 2011

Kallt...

... och frostigt ute men så otroligt fint! Magnus och Johan (tappra sjö-fågeljägare) är ute och jagar fågel för kanske sista gången i år innan isen lägger sig. Själv känner jag mig faktiskt rätt nöjd med att bara sitta här i min morgonrock och filura vad den här dagen har att erbjuda. Skulle för den delen aldrig falla mig in att sätta mig i en båt nu... Fakta är ju att även om man har flytväst och man ramlar i nu så fryser man ihjäl och dör så... Jag valde alltså att stanna hemma på torra land utan någon som helst tvekan.

Hmm, lite morgonmys till och sen ska jag och killarna bege oss ut någonstans. Kanske till skogen, kanske till något el-ljusspår, kanske ut på Åstön eller kanske någon helt annanstans. Jag behöver inte bestämma det nu för det är lördag och jag är ledig och gör preeeeeeeeeeeeecis bara som jag helst vill ;-)

Ikväll ska vi förresten äta julbord på Södra Berget tillsammans med Magnus chef(er) och arbetskamrater, ska bli både gott och trevligt!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: