lördag 3 december 2011

Jag visste det!

Det är verkligen farligt med havet, framförallt på hösten! Magnus och Johan jagade sjöfågel och det gick inget vidare bra... När de bestämde sig för att åka hem fanns inte båten kvar, den var på väg tillbaks tillbaks till start alldeles ensam. Jag och Folke var i närheten och skyndade oss dit och efter en liten stund kom även Johans pappa och hjälpte till. Båten var full i vatten och motorn startade självklart inte, en snäll granne tog en annan båt och kom till undsättning. Slutet gott, allting gott men det bekräftar bara det jag sagt tidigare... Inga båtturer i blåst för mig!

Båten skymtas i högra hörnet och på öarna på
bilden befinner sig Magnus och Johan!

Som sagt, en båt full i vatten...
- Matte, det blåser så öronen fladdrar!

Spanar efter husse!!

Folke - sand, is och vatten!

Lite sugen och bada men tråkmatte
sa ifrån för hon tyckte isen
såg för vass och otäck ut...
Vi hann träna lite jag och Folke som var själva tanken från början med att vi gav oss ut. Jäklars vad duktig han var, gick bra som bara den. Stolt och nöjd är jag!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Usch va läskigt, tur att det gick bra.

Ullis sa...

Men fyyy vad otäckt! Jag håller med - man ska passa sig för att vara ute på vattnet i blåst och höga vågor.