lördag 31 december 2011

2011 - Ett händelserikt år!!!!

Ja, det har faktiskt hänt en hel del, både bra som mindre bra saker. Här kommer litet ihop-plock utan inbördes ordning ;-)
  • Båda av mina två barn är numer myndiga, innebär det att jag börjar bli gammal? Eeh, näääää - inte då!
  • Fanny har tagit studenten!
  • Jag har skjutit mina första två älgar, båda på en och samma vecka ;-)
  • Jag har skjutit min första räv och efter den följde två till + en bom...
  • Magnus och jag har varit tillsammans i fem år samt att vi har firat vår första bröllopsdag. Jaa, vi är precis lika tokförälskade i varandra som för fem år sen om inte mera ;-)
  • I maj köpte vi en splitterny bil, en Dacia Logan!  Härligt, jag har aldrig ägt en ny bil nån gång ;-)
  • Solvallen har fått tillökning och tyvärr också sorg:
    • Världens bästa labbekille Folke som kom till oss i april. Tack och lov att jag tog mitt förnuft till fånga och tog denna lilla prins och inte en tik som jag egentligen planerat .
    • Dannes katt Tindra har varit ute och fröjdat sig med grannfressen två gånger sen i våras vilket har resulterat i två omgångar kattungar. Nu är det i alla fall snart slutpippat i granngårdarna för vår lilla donna ;-)
    • I somras gick Fannys finaste lilla Theo bort alldeles för tidigt, stor sorg här hemma.
  •  2011 har varit ovädrens år i mina ögon... En helsikes massa snö i början av året, flera åskväder under sommaren/hösten som ställde till det ordentligt för hos här hemma - vi ska vara glada att vi har huset kvar. En stormig höst samt en vinter som inte riktigt vill komma igång, bara massa is - tråkigt! Sista stormen kom på annandag jul och var verkligen en storm på riktigt! Den tog med sig stora mängder skog, tak, friggebodar och massa massa annat. Nyårsafton idag och fortfarande är många hem utan el.
  • Jag sökte ett vikariat på en annan grupp på jobbet och fick det, började där i maj och skulle vara kvar året ut. Fick veta för ca en vecka sen (glömt att berätta det här) att jag får stanna kvar, jippiiiiiii!!! Ett stort grattis till mig ;-)
  • Sist men inte minst så är detta mitt sista år som 30+ och det känns alldeles utmärkt! Ser med stor glädje fram emot 10 år som 40+ och fyra semesterdagar till ;-)
Det var mitt lilla ihop-plock!!! Nu ska jag hänga lite tvätt och sen ta med mig killarna ut och hitta på nåt ;-) Riktigt härligt väder att njuta av den sista dagen på året 2011 ;-)


Gott nytt år på er från oss på Solvallen!!!!!!!



Inga kommentarer: