måndag 23 april 2012

Utmaning!

Fick en liten utmaning av bästaste svägerskan - Fashionforoldies

1) Skulle du helst vilja ha (ett förhållande med) eller vara Michael Jackson. (Den levande varianten?)
Hmm... Av två onda ting så väljer jag att ha ett förhållande med Michael Jakson trots att han, precis som svägerskan skriver, är en av de absolut "osexigaste varelser" som finns/funnits men... Å andra sidan så verkar han inte speciellt intresserad av oss kvinnor heller så några höga "ömhetsförväntningar" tror jag inte skulle existera faktiskt ;-)  Ett förhållande kan man i alla fall avsluta men att sluta vara Michael på riktigt är inte lika enkelt ;-) Nu är ju karln (varelsen) iofs död men det var ju ingen rolig väg ur eländet det heller...

2) Vems liv skulle du välja om du var tvungen att byta med någon?
Då skulle jag vilja vara Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump! Världens starkaste, säger alltid som hon tycker, är precis så där lagomt ouppfostrad och gör precis som hon vill, vad hon vill och har lust med. Har en fantastisk fantasi och vem vill inte ha en pappa som är negerkung!!!!

3) Om du bara fick äta en maträtt eller livsmedel resten av livet, vad hade du då valt?
Kött tveköst!

4) Vilka ord som du inte riktigt försår betydelsen av använder du ändå för att impa och verka lite bildad?
Haha, jag som har så svårt redan nu att hitta rätt ord. Skulle jag inte förstå betydelsen av ordet så skulle jag glömma bort det långt innan det är dags att börja impa. Däremot så har jag lärt mig att jag ska låta bli att svänga mig med såna där snitsiga ordspråk som tex "Den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri." eftersom jag alltid blandar ihop eller säger fel så det blir nån knasig variant. Blir bara fel och dumt.

5) Vilka böcker i din bokhylla skäms du mest över?
Jag har jättelite böcker och de få jag har ligger nerpackade, är nog mest ungdomsböcker i de kartongerna. Ska vara vissa valda delar i nån gammal dagbok jag skulle skämmas över lite möjligen ;-)

6)  Vilken är din mest frekventa lögn?
- Jodå, jag lyssnar....

7) Vad skulle du egentligen vilja jobba med, om det inte fanns några begränsningar?
Ett jobb med bra betalt och massor av fritid som jag kan ägna tillsammans med familj och våra hundar!!!!!

8) Vad är det bästa råd du fått av dina föräldrar?
Du får inte slå din lillebror! Det har jag försökt lära min dotter också... ;-)

9) Vad hade du valt. Ditt nuvarande utseende men plötsligt bli sjuuukt smart. ELLER din nuvarande smarthet men och plötsligt bli vrålsnygg?
Är ju redan lagomt smart och lagomt snygg ;-) Fick jag önska så skulle jag hellre behöva bättre tålamod för det skulle jag verkligen behöva!!

10) Vilken inredningspryl skulle aldrig komma inför trösklarna hos dig?
Porslinsfigurer av alla storlekar och modeller är det värsta jag vet! Kan sträcka mig till porslinstomtar på julen men sen är det stopp.

Sååå, där har ni mina svar. Skickar genast vidare till... Kattis Ullis och så lilla Fanny!

Inga kommentarer: