tisdag 24 april 2012

Där satt den!!!

Ha, övning ger färdighet!!! Jag skrev för nån vecka sedan att jag och Folke kört fast på ett moment och att det var stört omöjligt och blev som en ond cirkel. Vågade inte testa mer för vi blev bara ovänner och jag kände att jag bara gjorde saken sämre. Problemet kan låta enkelt men kan lova att det är det inte. Folke kan helt enkelt inte stå still med en dummy i munnen och ännu mindre sitta still vilket gör att det är värsta cirkusen när han ska lämna av till mig, hysteriskt och slamsigt som tusan. Har försökt träna på detta genom att jag sätter en dummy i munnen på honom när han sitter för att träna på att han ska hålla fast. Detta har inte gått, han blir som en ål och vägrar ta dummysen ur min hand! Ju mer jag försökte ju värre blev det, Folke blev bara "åligare" och jag grinigare.

Med bra tips och coaching förra veckan så fick jag honom tillslut att ta dummysen i munnen ur min hand och sen har äntligen kunnat öva på detta med att hålla fast.

Fem dagar nötning och kolla på fiiiiina killen som till och med ser lite mallig ut ;-)


Stolt matte är jag nu!
Nu ska vi fortsätta nötandet, öka tiden lite och sedan få honom att gå några steg mot mig utan att släppa den också. Tålamod och små steg i taget så kommer det här gå så bra!!!

Inga kommentarer: