onsdag 4 april 2012

Skulle åka...

... till Härnösand på öppen träning ikväll men nää, jag orkade helt enkelt inte. Tog med mig Folke ut på stora lägdan här hemma i stället och körde lite bara han och jag i lugn och ro. Tränade lite avlämningar men det går bara några ggr o sen måste jag byta övning för annars går han så upp i varv. Riktigt bra gick det i alla fall och det märks att det ger resultat. Det stora problemet är det där jäkla hoppandet upp på mig när han blir ivrig... Det är alltså inte frågan om att han hoppar när han ska hälsa som många gör... När vi tränar och Folke blir till sig och vill mer så tar han fyrfotaskutt rakt upp i luften rätt emot mitt huvud. Hur som helst så ser det inte bara väldigt illa ut, det är nog dessutom bara en tidsfråga innan han gör illa mig på riktigt!  Måste ta ur honom det där en gång för alla, har inte kommit på hur än bara...

Bytte lite senare hund till Tage och plockade med mig en dummy, tänkte att vi måste ju testa. Han har aldrig varit det minsta intresserad så förstå hur snopen jag blev när det visade sig att han tyckte det var jätteroligt! Haha, han tog dummysen i munnen, höll fast den flera gånger och sprang gladeligen ut och hämtade den och kom tillbaks till mig med den också. Han var så ivrig så han till och med tjuvstartade och det är inte likt Tage. Längtar tills i morgon när jag är ledig så ska vi testa lite mer ;-) Skoj som tusan!

Har skjutsat barn och packning till Uffe för några timmar sedan för i morgon ska de åka till Arjeplog (Tror jag.... Kan vara Arvidsjaur också, håller inte isär dem...) Där ska de som många andra tidigare påskar mysa och åka skoter hela påsklovet, blir härligt för dem allihop. Jag är dock liiiiiite orolig för isarna och skulle hemskt gärna se flytvästar på ungarna när de susar över isen på skotrarna. Men, men... Jag kommer som ingen vart med det, förstår inte varför... ;-)

Ojoj, nu har klockan blivit så där mycket igen men ikväll gör det ingenting för jag är ju ledig i morgon!!!!!

Sov gott på er!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det går så bra med träningen... Säg till om vi ska ta en skogsprommis framöver när solen skiner. Att be 'barnen' sätta på sig flytväst när de åker skoter är nog som art be dem sätta på hjälm när de cyklar ! Haha / ullis

Kattis sa...

Nää det där med hoppande är inget bra. Vi ångrar att vi inte tränade bort Svantes hoppande eftersom han skitar ner folk på kläderna så nu försöker vi vara mer stränga med Coffy. Vicki höll på och hoppade rätt upp i ansiktet, särskilt om man skrattade till, då kom hon som ett spjut. Hon slog av en flisa på min kompis framtand och mej gav hon fläskläpp och näsblod några gånger. Var ingen hit att få 33 kilo ridgeback rätt upp i ansiktet.

Ingela Rosenholm sa...

U: Skogsprommisar blir det, säg till du när du är sugen.
K: Måste, måste, måste få ur honom hoppandet för det är precis som du skriver inte alls kul. Just såna olyckor du berättar om jag oroar mig för...