lördag 11 februari 2012

Sket i att jag...

... inte var riktigt frisk och åkte till Brännmyra med grabbarna. Roger, Magnus och Tello var redan där sen några timmar tillbaks och jagade hare. Finns ett hyfsat långt (och rakt) skidspår efter vägen där så jag tog med mig skidorna och Tages dragsele samt lina och testade. Gick inte fort men riktigt bra ändå, fick faktiskt upp farten ganska bra emellanåt. Visst skulle det nosas och kissas stup i ett men han vek tillbaks i spåret och började dra igen direkt när jag sa till.
En vurpa blev det... Tage såg husse och gjorde en grisnit alldeles framför mig... Fick honom mellan mina skidor och då snurrade han runt och gick ut på baksidan mig vilket gjorde att jag fick draglinan runt benen. Precis då satte Tage full fart framåt och då hade jag inte så mycket att sätta emot, han drog helt enkelt undan fötterna på mig. Hihi, jag kunde inget annat göra än att skratta och det måste verkligen sett förbaskat roligt ut för det var ingen som frågade mig hur det gick... Nää, istället plockades mobilerna snabbt fram och så börjades det knäppas kort ;-)


Attans kul var det i alla fall och jag längtar som en tok tills på måndag då vi ska till Sörberge och åka det spåret runt! Då är det ju fler hundar där så chansen finns att det kommer bli lite mer tempo då ;-)

Tello gjorde ett bra jobb idag men ingen hare fick vi se tyvärr. Jag hade ingen bössa med mig men stod istället beredd med kameran. Trodde en stund där att jag skulle få chans till en liten harbild men icke! Helt underbart väder har vi haft och vad jag kan se så ska det bli ännu bättre i morgon ;-)



Inga kommentarer: