tisdag 7 februari 2012

Jag är invarderad....

... av såna där otäcka baciller som ställer till så man får ont i hals, huvud och att den förbaskade näsan täpper igen totalt omvartannat som det rinner ur den helt okontrollerat :-( Kan bara säga en sak om eländet: Skit också, har absolut inte tid med detta!

Dessutom så ställde otäckingarna till så det inte blev nåt hunddrag för mig igår då jag var alldeles för skruttig för någon som helst typ av ansträngning... Fick helt enkelt nöja mig med att titta på vilket var helt ok även om det hade varit roligare att köra själv... Hihi, Tello var bra söt som trodde han var ute på harjakt och nosade av verenda millimeter ;-) Jerry, som vår instruktör heter, erbjöd sig att följa med oss i spåret en annan kväll för att hjälpa oss att locka Tello till att skilja på jakt och drag. Otroligt duktig "kille" och bra hjälp!!!!

Nu ska jag peta i mig en fisherman, en alvedon, spruta näsan med lite spray och sedan ringa chefen och meddela att de inte kan vänta sig nån Ingela på jobbet idag... Sen ska jag krypa ner under täcket och somna om...

2 kommentarer:

Kattis sa...

Tråkigt att du blev sjuk, var jätte nyfiken på att få höra hur det hade gått på "dragträningen". Micke vet precis vem "super-Jerry" är sen schäfertiden. Var var iväg upp till Timrå, blev bra träning trots att vi bara blev 5 hundekipage! Krya på dej nu!

Ingela Rosenholm sa...

Jaa, skittråkigt och surt som 17! Tur det är ett tag av vintern kvar så vi också hinner lära oss :-) "Super-Jerry" var ett passande namn för han är verkligen kanon ;-)Jasså, ni blev så få på träningen i måndags... På måndag kommer vi också!