tisdag 28 februari 2012

Förbannade baciller!

Vad ska man göra för att skrämma iväg dom????? Har ingen feber, inge halsont, näsan producerar inte lika mycket snor längre och till och med hostan börjar ge med sig liiiiiite. Problemet är gammkroppen som inte återhämtar sig. Helt slut och det känns som jag släpar runt på betongklumpar fyllda med äckliga baciller och blir alldeles yr när jag anstränger mig det minsta... Läkaren ordinerade vila den här veckan också för att ge kroppen en chans att komma igen. Känns löjligt att vara hemma när man inte har feber och jag blir vansinnigt frustrerad, har ju inte direkt ett fysiskt krävande jobb... Men jag gör som han säger då man ska vara rädd om sig. Har även tagit till andra åtgärder för att denna skruttkropp ska få en bättre chans att tillfriskna samt hålla sig friskare i många, många år till. För er som förstår vad jag menar så vill jag inte ha massa klämmkäcka tips som tex "det går över",  "tänk bara positivt" eller "tänk på alla pengar du sparar" o sånt för det vet jag. Jag har en plan som borde passa mig och jag tror baskemig att det fungerar. Däremot ett och annat "Heja Pinglan för du är bäst" emottages tacksamt ;-)

Klarat ett dygn (personligt rekord två dygn)!!!!!
Humör just nu: Förvånadsvärt lugn och harmonisk ;-)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Hmm kanske du fick "flunsan" som verkar härja vilt nu (i alla fall när man läser tidningarna). Då tar det ju ett tag att bli frisk! Självklart hejar jag på med ett "Pinglan" du är bäst. Fasen du körde ju faktiskt tjejvasan härom året!

Ullis sa...

JAG tror på dig!!! Hejja på, du fixar detta...
Hoppas att du får bort bacillerna snabbt för sånt är inge roligt :(