torsdag 10 maj 2012

Hyresgäster!

Har man spindlar hemma så mår huset bra har jag hört, alltså är det bra att denna krabat har flyttat in bredvid skåpet inne på vår toalett. Helt ok då den sitter stilla, har rört sig typ en decimeter på 5 dagar... Antar att den har hittat en bra plats med bra utsikt ;-) Men... Nu hittade jag en till på mina byxor i sovrummet. Dödar spindlar gör jag inte så jag bar ut den istället. Tror också att det var en sån här som jag hittade i sängen förra helgen fast den var modell större. Funderar vad det är för sort... Den har ju inget kors på ryggen så nån korsspindel är det väl inte? Till saken hör att jag har börjat få mystiska bett och jag har trott att det har varit snöloppor som katterna kan dra med sig in så här på vårkanten. Men nu börjar jag fundera på dessa små gäster, spindlar kan ju faktiskt också bitas... Hmm, det måste undersökas!

Någon som vet vad detta är för sort?

Vår toalettspindel ;-)

1 kommentar:

Ullis sa...

Ingen aning vad det är dör spindel, men jag skulle nog inte ha kvar dem inne iallafall. Oskön hade vi en spindel i stugan och plötsligt small det bara till o det var miljarders med spindelbäbisar. Inte speciellt mysigt