söndag 27 november 2011

Tror tamigtusan...

... att det har snöat lite i natt. Trodde först att det vita på bron bara var frost men det är ju snöflingor som ligger där. Idag måste jag in till Birsta och fixa nya julstjärnor till köksfönstren samt att jag vill få klart de där sista julklapparna. Nä, det är ingen stress alls men eftersom vi kom så långt förra helgen så vill jag verkligen bli klar nuuuuuuuuuuuu. Vore så himla skönt att vara klar och bara njuta av december månad ;-)

Funderar nu och jag tror det vore ganska smart av mig att hänga på låset klockan tio när de öppnar... Lär ju vara kaos där idag eftersom det inte bara är första advent, det är ju dessutom lönehelg. Tror faktiskt det får bli så...

För övrigt så har jag här på morgonkvisten suttit och jagat upp mig på kommentarerna i en artikel på ST ang en älg som kanske har blivit riven av en varg. Alltså, ingår ordet "varg" i en rubrik så säger det bara "tjoff" så har alla idioter som finns vaknat till liv och börjar genast kräkas ut de ena efter de andra mest idiotiska kommentarerna. Själv orkar jag inte, blir bara så trött på alla knäppgökar!!! O nu skulle jag kunna fortsätta att skriva här om varför jag känner så osv men jag väljer att inte göra det för det tar alldeles för mycket energi...

Eller, joo jag måste nog ge ett exempel som faktiskt var lite skrattretande men väldigt tydligt visar på att man lämnar kommentarer utan att ha minsta lilla susning vad man pratar om. Det var nämligen någon som undrade hur man kunde vara så säker på att det verkligen var varg. Kunde ju lika gärna vara ett hundbett från nån hund som smitit från sin ägare i samband med nån jakt (förstås). Eeh, mycket troligt att en jakthund slagit en älg va??? Kan bara säga en sak - SUCK!

Nu frukost o sen Birsta....

1 kommentar:

Unknown sa...

Min j*vla jul stjärna ser ut som skit !! Måste köpa en annan ..