lördag 26 november 2011

Glad är jag...

... att vi köpte Folke från Tale Kennel för bättre hjälp än så kan vi nog inte få ;-) Tack Anders för både intresse och ett otroligt engagemang att hjälpa båda Folke och mig på rätt spår!

Idag tog jag med mig båda killarna till Njurunda och det gick superbra. Tage fick sitta ibilen en stund men var med i början och i slutet tillsammans med Folke och Thea. Vi höll till på en skjutbana och där sköts det redan när vi kom dit, gick hur bra som helst. Folke stelnade till och funderade vad det var men sekunden efter så struntade han i det och fortsatte med det han höll på mig. Small en hel del ett bra tag och han var helt oberörd, slööööönt! Anders sköt iväg ett par dummisar med apportkastaren också och även den smäller av ett skott - inga problem där heller, puh! Känns som det där med skotträdsla är inget vi behöver bekymra oss om med Folke heller och det känns himla bra. Men... Det gäller ju självklart att ta det försiktigt ändå så vi inte ställer till något...

Så måste jag förstås dela med mig lite av dagens bilder på snyggkillarna då ;-) Thea glömde jag knäppa kort på, klantigt...


Jagis!!!

Långtungan!

Storsnyggingen!!!

Lilla yrvädret!

Inga kommentarer: