tisdag 25 oktober 2011

Typiskt!

Jag säger jämt att jag vill se så mycket men så vet jag inte att det jag vill se ens har varit tillgängligt förrän det är försent! Jag har helt enkelt alldeles för dålig koll, för ouppmärksam helt enkelt! Ikväll tex är Fredrik Steen på Hedbergska och föreläser, hade varit så kul att se! Har bara hört positivt om hans lilla "turné", hundägare som icke hundägare... Surt för nu är det försent!

Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Nu skiter jag i det och tar istället med mig lillkillen ut och tränar lite stadga för det behöver vi visst blev jag varse om igår ;-) Jag var nämligen lite för säker på den biten. Hihi, ibland kan man undra om de faktiskt hör vad man säger hundarna. Det var nämligen inte förrän jag på valpkursen väldigt tydligt och självsäkert sa "-Stadgan, den sitter klockrent på Folke!" Jomenvisst va... ??Vips sa det och så var den stadgan puts väck borta. Så... Vi har alltså det vi gör ;-)

Kram på er!

3 kommentarer:

Kattis sa...

Vad är "stadga"?

Ingela Rosenholm sa...

Grundlydnad egentligen. Har jag sagt åt Folke att han ska stanna kvar så ska han göra det trots massa störningar runtomkring. I slutänden så ska tex en hundförare bredvid oss kunna skicka ut sin hund på en apport och Folke ska ändå sitta kvar så länge jag inte sagt annat ;-) Låååååång väg kvar dit dock, vi tar lugna små steg. Det har fungerat jättebra fram till för några veckor sen men sen hände nåt... Tror faktiskt det har med hormonerna att göra. Väldigt mycket testande hit och dit just nu...

Ullis sa...

Hahaha... JA, inte lyckade Eddie få honom att stanna kvar på plats iallafall.. Men Tage däremot satt lydigt kvar - hur läääänge som helst ;)