fredag 16 september 2011

Slut för idag!

I alla fall på jobbet, skönt att det är helg ;-)

Var på eftermiddagen jätteinspirerad att åka hem och fixa god fredagsmat men jag han bara komma utanför dörrarna på jobbet så kände jag: Nää, vill ju vara ute med hundarna och så så fick det bli! Åkte hem och hämtade Tage och hagelbössan, så begav vi två oss upp tillsammans till Rismon där det brukar finnas både orre, järpe och lite annat. När vi hade kommit upp på Rismon och börjat gå så flög det upp en orr-tupp ganska snabbt och vek av över skogsvägen. Tyvärr alldeles för långt bort för att det ens skulle vara någon idé att testa skjuta. Kom upp på hygget och där såg vi de tre kungsörnarna jag skrev om för några veckor sen. Jaa, det är jättehäftigt att ha sett dem men nu tycker jag de kan flytta härifrån till någon annan byhåla! På vägen tillbaks till bilen igenom skogen så stötte vi älg och jag måste säga att känslan av storleken på en älg skiljer sig en hel del om man sitter i ett jakttorn jämfört mot när man står på backen och älgen bara är ca 10-15 meter ifrån... Jäklars så stora de är!!! Inge mer fågel såg vi så vi tog bilen och åkte vidare till Brännmyra istället men där såg vi ingenting heller. Både jag och Tage kände oss nöjda så då åkte vi hem och käkade middag istället ;-)

Tanken var att jag skulle åka iväg med Folke också men när vi kom hem, då hade det redan börjat skymma. Blev lite träning hemma på gården istället. Vi hittar på något roligare i morgon ;-)


Livsnutaren Tage

Lite skogsmys måste man ju också ha ;-)

2 kommentarer:

//Anki sa...

Ser jämarns mysigt ut det där!!! Lycko du!
Kram!

Ingela Rosenholm sa...

Ja, har ju världens mysigaste och bästaste killar ;-)