torsdag 29 september 2011

Idag var dagen...

... då Tindra skulle steriliseras, tro om hon kände på sig det... Maten plockades bort igår kväll då hon inte får äta efter 24:00 kvällen före. Kattluckan spärrades för ifall att hon skulle lyckas smita förbi nu på morgonen. Eftersom aldrig någonting tycks gå som planerat så är jag ju egentligen inte ett dugg förvånad... Självklart lyckades hon smita förbi ändå och snabbt klämma sig igenom kattluckan lik förb....t! Hittade henne precis nyss ute på gården tuggandes på en nästan helt uppäten stor sork :-( Ingen sterilisering idag alltså, suck!
Typiskt, för det hade passat bra när jag är ledig och ändå ska till vettis med Tello och få medicin mot noskvalster.

Jag är som jag skrev nyss ledig idag och det syns ju på vädret (spöregn)... Får väl städa och pyssla lite här hemma på förmiddagen och hålla tummarna att det spricker upp framåt dagen så vi kan göra nåt skoj. Förstår inte varför jag inte tog ledigt i morgon också, hade ju varit riktigt skönt det.

Nä, nu ska GnällIngela sluta gnälla och njuta av sin lediga dag! Börjar dagen med lite god frukost ;-)

1 kommentar:

Ullis sa...

Men du kan nog inte klaga på vädret på eftermiddagen iallafall ;) Himlarns vad varmt det varit idag...