söndag 18 september 2011

Grattis igen ;-)

Och eftersom vi liks är på gång så är det ju lika bra att avsluta helgen i samma tecken ;-)

Magnus sköt en liten bock nyss och vi såg båda två att det tog bra. Självklart ville vi passa på att låta Tage spåra det. På med koppel och traskade iväg... Satte honom ca fem meter ifrån skottplatsen och på med selen och spårlinan. Lite svårt att få honom att sitta kvar och vänta medan vi kollade skottplatsen, han var jätteivrig! Vi hittade inget blod precis där men eftersom vi hade stenkoll på vart bocken stod så lät vi ändå Tage köra på. Ropade på honom att han fick komma fram och så satte han igång... Älskade Tage gjorde det precis som vanligt helt perfekt! Så här i efterhand så förstår jag att killen var så ivrig som han var för bocken hade inte sprungit långt alls ;-)

Så jag får avsluta detta inlägg precis som jag avslutade gårdagens... Grattispussar från mig till er både Magnus och Tage ;-)


Tage och jag som precis hittat lill-bocken (rådjuret alltså om nån funderar...)

Stolt skytt och minst lika stolt viltspårschampion ;-)

Och medans vi var ute på jakt med eftersök så låg de här
två sötisarna lugnt hemma och myste tillsammans ;-)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Tello verkar vara en riktig "kattpappa" - alla katter gillar att ligga hos honom. Så himla gulligt!

Ingela Rosenholm sa...

Ja, han är så mysig med dem :-)