söndag 11 september 2011

Harjakt och skogsmys!

Igår växlade vi från älgjakt till harjakt med Tello och som vanligt var även Tage och Folke med. Skönt att få komma ut med dem alla tre, de har blivit väldigt åsidosatta under veckan som varit. När vi väl har varit hemma så har vi varit så trötta så vi inte orkat göra något annat än att slappa. Men nu kom vi äntligen iväg och Tello hittade hare vilket gjorde det ännu roligare. Han tappade ganska snabbt tyvärr men det går till sig när vi varit ute mer ;-) Jag var tvungen att avvika vid ett-tiden då jag skulle in på jobbet. Tog med mig våra två svarta killar och började gå tillbaks till bilen. När vi kommit halvvägs så hörde jag hur det knakade till i skogen. Stannade och kikade in om jag kunde se nåt och i precis den vevan började Tello skälla. Då såg jag haren!!! Otroligt att en liten hare kan låta så mycket, jag hade förväntat mig att se en älg ;-) Bössan var oladdad då jag ändå inte kan skjuta nåt då Folke är med, har inte skottränat honom ännu. Men vad gör det, jättekul att se den ;-) Magnus och Tello blev inte heller kvar så mycket längre än oss, vi tar nya tag nästa helg.


Vår något korpulenta men ack så snygga stövare njuter av att få komma ut igen!!
Extrakilona, dem arbetar vi på...
(Kan ju tillägga att det är en konstig bild. Ser ut som han lagt på sig 10 kg men det rör sig om 2-3 kilo)

Och Folke är det full fart på som vanligt och det smittar även av sig på...

... Tage som också älskar att få springa av sig i skogen även om...

... det blir lite varmt och man måste svalka sig emellanåt.
Då tar Tage den pöl han hittar, liten som stor ;-)
Allt går med lite vilja!!!

Lillkillen Folke blir stiligare och stiligare för varje dag
 och man kan ana att han vet om det ;-)

O så Tage... Snyggaste storkillen i hela världen!!!

Puss på er!!! 
Det var den helgen det! Härlig dag i skogen igår och idag har vi styckat fredagens älg och stoppat in den i frysen. Nu har vi så mycket kött så vi klarar oss ett år minst, så skönt!

En veckas ledighet är till ända igen och i morgon är det vardag igen.....

Inga kommentarer: