fredag 20 juli 2012

Utforskar världen...

... utanför bebislådan gör denna lilla kille sedan igår. Under gårdagen höll han sig mest bakom spisen men nu är han framme och är precis så där härligt busig som en liten kattunge ska vara. Nä, han har fortfarande inte fått något namn ;-)



Normas lilla kille som bara är dryga veckan har jag inte fått nån bra bild på ännu. Söt som socker är han i alla fall och har precis öppnat ögonen ;-) Kommer inte bli nåt problem att hitta en ny familj till honom.

Gårdagskvällen tillbringades i Krånge på öppen träning, vi skulle träna vatten. Eftersom Folke visat pip-tendenser vid vatten sista gångerna så bestämde jag mig innan jag åkte att han ska inte i vattnet överhuvudtaget. Vi skulle bara vara passiva och titta på de andra. Detta för att sänka förväntningarna, få honom att varva ner och inte vara så förbaskat säker på att han får gå i varendaste vattenpöl vi kommer i närheten av. Hade förväntat mig en kväll med pipande som blev värre och värre men vad fel jag hade, han skötte sig så bra!!!! Han pep några gånger men då var det inte pga att de andra jobbade i vatten, det var nämligen en flicka där som var väldigt spännande.... Gick till sig det också efter en stund.

Monsterbacillerna har nog kapitulerat, känns som jag är på väg tillbaks nu. Solen skiner och idag ska jag njuta av att ha semester ;-)

Inga kommentarer: