söndag 8 januari 2012

Svanskräck!

Folke och jag gick ett varv runt Sidsjön och det gick jättebra, otroligt duktig har han blivit ;-) Mycket spännande saker att titta på också och ändå inget drag i kopplet eller andra dumheter. Visst, det är klart han glömmer bort sig emellanåt och behöver påminnas lite vad som gäller men en enorm skillnad har det blivit. Spännande var det framförallt när vi passerade Ankeborg, Folke var helt faschinerad och jag förstår honom ;-)


Till min stora fasa så låg det en jättestor svan mitt på vägen exakt där vi skulle gå! Jag vet av erfarenhet exakt hur elaka dessa bjässar kan bli så jag vägrade gå förbi. Eftersom jag är rädd om livet så rundade vi svanen genom att gå en omväg genom den lilla skogsplätten... Jaa, jag har svanskräck!



Kom hem och bytte hund till två årsmodeller ändre och så gav vi oss ut på en prommis här hemma. Gjorde ett stopp hos farfar för lite Frolic och "tyck om" ;-)  Tage har också blivit riktigt duktig, märks att han mognat på sig och vill lära såå mycket på ett helt annat sätt än lill-Folke. Tage tar det lugnt som alltid och har en helt otrolig kontakt!!!

Känner mig lite nöjd med mig själv också faktiskt så nu tror jag att jag ska plocka fram de där chipsen som blev kvar igår och hälla upp ett välförtjänt stort glas Julmust, smaskens!!!!

Inga kommentarer: