onsdag 13 juli 2011

Som vanligt...

... så vaknar vi ca halv sex av Tage som knuffar oss under hakan för att tala om att han vill ut och kissa. Visar också att han tycker vi är skittråkiga som sover och att han tycker att det är dags att kliva upp. Folke instämmer direkt med massa bus och springer några vändor över ansiktet bara för att göra det lite extra tydligt... Kliver upp, släpper ut dem, fixar kaffe, går på toaletten, och släpper in dem igen. I detta läge har jag piggnat till och vad händer då? Jo... De två pigga labradorerna är inte längre så pigga, ungefär i det läget så lägger de sig på golvet eller på kökssoffan och somnar om igen, snarkar gott båda två. Samma procedur idag och de sover fortfarande, ligger utsträckta på kökssoffan, snarkar och reagerar inte på någonting ;-) Visst, jag skulle kunna gå och lägga mig igen men så tycker jag ju faktiskt det är lite mysigt i ensamheten på morgonen. Alldeles tyst, inte behöva prata med någon, att få vakna till i lagomt tempo ;-) Dessutom så turas vi ju självklart om Magnus och jag, vi tar varannan morgon.

Vad har då dagen att erbjuda?? Målning av vindskivor som start men hoppas också på ett besök på stranden. Tror tyvärr att vinden låg lite fel igår så frågan är om inte det härliga badvattnet blåste bort. Skönt i vilket fall att vara där nere och för hundarna blir det aldrig för kallt och det är ju huvudsaken ;-)

Inga kommentarer: