måndag 4 juli 2011

I fredags...

... köpte jag en leksak till killarna, en jättesöt liten kossa som "muuuar". Folke älskar ju saker som låter och även Tage har insett att det är riktigt kul. Måttligt less är vi på alla pipande leksaker här hemma så jag tänkte att det kan ju vara skönt med lite omväxling på leksaksljud. Vad vi skrattade när vi gav dem kossan, de visste inte var ljudet kom ifrån, tog ett tag innan de kopplade ihop "muuu" med leksaken. Tage var roligast, varje gång han bet så kossan lät så stannade han upp, blev som förstelnad och tittade sig omkring jättefundersamt. Under kvällen trillade poletten ner. Nu är det måndag o jag kan bara säga en sak. Det blev verkligen en favoritleksak och det är ju jättekul men... Fyyy va less jag är att höra detta "muuuande"! Jäkla tur att jag inte köpte den där godisbomben jag tittade på också ;-)

Muuuu!
 Konstigt känns det att ha semester, tror inte jag fattat riktigt. Känns som det bara är en vanlig lördag eller söndag idag  ;-) Åkte och red en stund i morse och sen har dagen rullat på. Magnus har haft traktorkurs med mig, hur kul som helst! Satt med ett fånigt brett leende och körde runt här hemma - framåt, bakåt och upp med skopan och ner med skopan ;-) Måste träna inför i morgon för då ska det vara massa skräp i skopan också. På eftermiddagen fick vi främmande av Svärmor Maude och Hasse. Jag fick en kopp som Maude hade målat jättefina nyckelpigor på. Koppen invigdes självklart omgående ;-)

Godaste kaffet i finaste koppen!

1 kommentar:

Ullis sa...

Och jag fattar inte att det är min sista dag imorgon... :) Skönt som attan ska det bli...

Kul att de gillade kossan, jag som trodde att de skulle bli rädd för den :)