torsdag 7 juli 2011

Attans varmt...

...var det igår och ser ut att bli det idag också, skööööönt! Takprojektet tog dock stopp mitt på dagen då det inte gick att jobba i värmen... Vi gjorde som spanjorerna, först ett svalkande bad och några timmar senare en välbehövd siesta i svalt sovrum. Både badet och siestan uppskattades minst lika mycket av hundarna som av oss ;-) I morse steg vi upp kl 6 för att hinna med lite innan det blir för varmt igen. Blir med all säkerhet stranden för en stund idag också!
Har nyss rensat dagsfärsk strömming för första gången i hela mitt liv. Det var ju inte krångligare än att jag funderar på varför jag inte gjort det tidigare utan envisats med att köpa färdigrensad på ICA.... Får väl skylla det på "stadsungen" inom mig ;-) Gott ska det bli i alla fall, längtar redan tills vi ska äta middag!

Trots värme så går det framåt.

Sen ska ni ätas "små firrar" med potatismos och persilja till ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad gott! Jag - trodde jag - köpte flundror på ICA Söråker men dom var inlagda i nån ättika - BLÄ! Nej bäst att göra själv/mamma

Ingela Rosenholm sa...

Blää, lät inte gott! De vi åt var supergoda men jag glömde köpa persilja, snyft!