söndag 7 augusti 2011

Småbarnsmamma igen!!!

Haha, precis så känns det som jag är just nu. Blev väckt av "lillen" halv sex som tvärt emot mig då inte alls hade lust att sova. Tänkte att det är inte någon idé att somna om igen efter rastning, lika bra att hålla mig uppe. Hann bara få klart kaffet så kan ni ju gissa vem som låg och sov sött på golvet bredvid ;-) Tänkte då att jag passar på att plocka ihop alla leksaker som ligger utspridda på nedervåningen... Tji fick jag! Folke vaknade genast och trodde självklart att vi skulle leka, jippi! Suck, varje leksak jag la på filten (hundarna har en filt på köksgolvet som de brukar ligga på o där lägger vi även leksakerna) så plockade Folke bort en annan... Ser likadant ut på golvet nu som innan jag började, gav helt enkelt upp ;-)

Förresten så får jag nog sluta skriva "lillen" för "lillen" är inte så liten längre ;-) I morgon börjar valpkursen också och det ska verkligen bli spännande. Folke är fortfarande inne i sin "jag-kan-ingenting-för-det-har-du-faktiskt-aldrig-lärt-mig-period" så det kan gå precis hur som helst... Vissa dagar är han klockren och andra dagar vet han inte ens vad "sitt" är... Vi får skylla på Folkes små hormoner i kroppen som börjar vakna till liv ;-) Finns viss risk att vi kommer vara helt slut både han och jag i morgon kväll ;-) Kul ska det bli i alla fall hur det än går, längtar!!!!!

Red Ella en stund igår i paddocken vilket var länge sedan eftersom hon varit halt en längre tid. Vi har tagit det lugnt och hållt oss till mysiga skritturer under sommaren men nu tyckte ägarinnan att hon verkade så bra att det var dags att testa lite trav och galopp också. Det gjorde vi och det gick verkligen jättebra! Vi tog det försiktigt och eftersom det kändes så bra så avslutade vi med lite galopp också. Haha, det var inte bara jag som tyckte det var kul ;-) Puh, sååå skönt för jag har varit orolig för "lilla tanten"...

Inga kommentarer: