fredag 26 augusti 2011

Mörkt och tyst...

... är det här hemma. Har en kille som ligger och sover mina fötter och en bakom stolen jag sitter på. Lilla missen sover också här någonstans, troligen under köksbänken. De två stora harjägarna Tello och Magnus ligger i sängen och sover gott båda två. Såg att Tello smög upp i sängen när husse somnat och jag låtsades inte ser det ;-) Jag ska också lägga mig under täcket om en liten stund, ville bara kolla lite vad som hänt " uti stora vida världen" först.

Lite beslutsångest just nu om jag ska sova ut i morgon eller om jag ska pallra mig upp i ottan och se om Herr Bock eller Mickel Räv behagar visa sig... Tänkte att jag kan ju ställa klockan på tidigt och bestämma mig när den ringer. Men hallå, hur optimistisk får man vara?? Stört omöjligt att fatta ett sånt beslut , slutar garanterat i så fall med att jag stänger av klockan och somnar om. Måste helt enkelt bestämma mig nu... Lutar nog åt att det blir sovmorgon... Eller kanske inte... Velpotta är jag!

Nä, bort med sminket, borsta tänderna och bege mig in till kärleken och sängen ska jag göra nu. Grabbarna vid mina fötter kommer "gilla" det, för det är precis vad de väntar på - att få flocken samlad i sovrummet ;-)

Sov gott!!!

2 kommentarer:

Kattis sa...

Jag kröp ner i sängen redan 21.30 (kul en fredagkväll men hade haft ont i magen precis hela dagen), tänkte läsa en stund men tji fick jag somnade tvärt!

Ingela Rosenholm sa...

O jag har nyss vaknat så nån jakt blev det inte...