fredag 3 juni 2011

Men nu...

... är det äntligen fredag i alla fall!!!
Mycket lugn dag på jobbet, nästan inga människor där alls. Hann med o läsa in mig lite på diverse dokument som jag fattar betydligt mer av nu än vad jag gjorde för ett par veckor sedan. Skönt när saker och ting inte känns totalt främmande längre.

Nyss hemkommen från stallet efter intagning och matning av hästar. Tänkte rida också men jag sparar det tills i morgon förmiddag och håller tummarna att det inte är lika myggigt ute då. Åkte hem och tränade med killarna istället vilket även här hemma innebar fight med satans mygg som är stora som flygplan! Tage har jag haft svårt att träna med på hemmaplan förut, har alltid gått mycket bättre om vi åkt iväg nån annanstans. Kul är att sen jag började träna med Folke så har även Tage blivit mycket enklare att träna med hemma också, helt annan kontakt och fokus på det vi gör. Vet inte men jag inbillar mig att den plötsliga konkurensen gör att han ger det där lilla extra vilket är jättebra!

Visst är det härligt att de påverkas positivt av varann men de tar också efter varandras olater... Jag vet inte om det är en "labradorgrej" för jag vet minst en till som gjort på liknande sätt... När Tage fisit och jag är i närheten så vänder han sig nästan alltid om och tittar mycket anklagande på mig precis som jag är den skyldige till denna hemska odör. När jag väl fått "blicken" så går han ifrån mig som om han inte står ut med lukten. Nu när vi kom in så lägger Folke av en ordentlig rökare - stannar i samma veva upp - ger mig "onda ögat" precis som Tage -  och sen så går han ifrån mig med mycket tydlig avsmak. Men hallå.... Det var ju inte jag!!!!!!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Hahahaha, va kul att de skyller ifrån sig :) Pinsamt för dig kanske om du har främmande och ska försöka försvara dig *fniss*

Ingela Rosenholm sa...

Haha, visst är det otroligt. men det är bara när fisen hörs som de skyller ifrån sig. Ligger de bara som smygfiser så låtsas de som ingenting... Oskyldiga i alla lägen ;-)