tisdag 19 juni 2012

Hoppsan!

Min söta lilla dotter är fortfarande är lika söt men uppenbarligen inte så liten längre... Hon har nämligen skrivit kontrakt på en lägenhet och tänker flytta hemifrån redan om två veckor! Men hallååååååå, hur gick det till???? Jag tycker verkligen det är jätteroligt för Fanny men kan inte föneka att det känns både konstigt och sorgligt som tusan.


 Jag som pratat så vitt och brett om avsnitt två av livet när barnen blir stora osv...Det är lätt att vara kaxig innan det väl händer, helt overklig känsla. Tryggt känns det i alla fall att jag är övertygad om att det kommer bli jättebra och hon kommer att fixa detta galant! Hon kommer dessutom bara finnas typ 20 minuter hemifrån och det känns också bra för en gammal hönsmamma ;-)

Mycket som rör sig i huvudet nu på Fanny också kan jag tänka mig ;-) Spännande och roligt samtidigt som första steget ut i vuxenlivet alltid är lite läskigt också. Mycket att tänka på och planera! En fördel för Fanny är att hon har många omkring sig som kan och vill hjälpa till. Hennes största problem blir nog snarare att tillslut hejda oss och tala om att:

- Jag kan faktiskt själv!



Kram på dig gumman och lycka till!  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas på en rejäl inflyttnings fest som även vi får komma på !!

Ingela Rosenholm sa...

Jaa, det hoppas jag verkligen också ;-)