tisdag 14 augusti 2012

Duktiga lilla grabben!!

Efter en lång arbetsdag så avslutade jag kvällen med att hänga visselpipan runt halsen och packa in Folke i bilen. Tog med några dummysar och fyra måsar och så åkte vi till en lägda här i närheten. Folke tycker ju fåglar är äckliga och undviker dem helst, framförallt kråkor. Borde väl egentligen kanske kört just kråka men nu hade jag tinad mås och tänkte att jag testar att göra ett litet sökfält med dem och ser vad som händer. Började med lite närsök o sen lite linjetag med dummysar och så avslutade vi med måsarna som jag lagt ut. Var beredd på att det skulle bli problem så jag hade en "Plan B"... Visst, han var tveksam på den första måsen och började söka dummysar istället (brydde mig inte om att tjafsa om det alls, jag var bara tyst) men det tog inte lång tid förrän han började plocka in dem en efter en - så nån "Plan B" behövde jag aldrig ta till ;-) Avlämningarna hade förstås kunnat vara bättre men det gjorde jag heller ingen grej av, det får komma sen. 

Är nöjd med lillkillen och det känns som det börjar släppa, fick tom känslan av att han tyckte det var skoj! Nu gäller det bara att jag tar det lugnt och inte pressar honom. En fågelpaus får det bli nu så testar vi igen framöver och då blir det nog kråka ;-)


Inga kommentarer: