söndag 13 februari 2011

Glitter & Glamour 2011

Igår var det dags för årets Glitter & Glamour med SSRK på Bergeforsparken med inofficiell utställning och andra roligheter.  Det blev dock en kort karriär för mig och Tage, åkte ut första omgången. Förra året gck vi vidare två gånger men inte  år... Varför? Hm, utan överdrift så hade jag helt klart den "pilskaste" hunden  på Bergeforsparken. Han låg och slickade golvet och var helt okontaktbar, gick inte att bryta. Har aldrig varit med om något liknande! De hade en fotograf på plats där man fick ta kort på sina hundar. Eftersom det är hopplöst att få till bra kort själv på en svart hund så hade jag planerat att vi skulle göra det igår men tji fick jag, samma sak då... Även en proffsfotograf har svårt att knäppa ett fint kort på en blind och döv hund som ligger på mage likt en säl och draaaar tungan över hela filten och drägglar :-(
Nu när jag sett hur Tage reagerar på löptikar så är jag sååå glad att jag tog mitt förnuft till fånga och bestämde mig för Folke istället för en liten Tyra.

I övrigt så hade vi en trevlig dag igår, bra arrangerat, trevligt sällskap och god mat! Vi fick dessutom ett fint diplom och en liten skupmaflaska för Tages viltspårschampionat, det var kul!


1 kommentar:

Kattis sa...

Jäkla hanhundar å va till å vara jobbiga ibland då. Men kul med diplomet och skumpan. Grattis till Tage och matte!