torsdag 27 januari 2011

Dr. Jekyll och Mr. Hyde

Konstigt vad olika man beter sig i olika situationer. Jag är jättelugn och pedagogisk när jag ska hjälpa andra, både på arbetet och privat. När andra brusar upp så lugnar jag och då brukar det mesta lösa sig.
När det gäller mig själv däremot och saker och ting inte fungerar blir jag helt vansinnig. Kan vara allt från min dator, bil eller en liten hylla från IKEA som ska skruvas ihop. Lyckas jag inte på första försöket så blir jag sur och så ger jag upp, noll tålamod.
Fick min dator på jobbet ominstallerad igår och var helt inställd på att idag skulle ingenting fungera. Lovade mig själv att då ska jag bara ta det så där lugnt som jag gör när det gäller andra. Tack och lov slapp jag bekymra mig för tack vare en helt suverän närservicetekniker så gick det galant, inga som helst problem.
Himla tur för tänk om det hade slutat så här ;-)


 

Inga kommentarer: